DUHAI TEMAN, SAHABAT, KEKASIH DAN JUGA PERINDU

Berjalanlah dengan penuh semangat walaupun hidupmu tidak seindah angan-angan, binalah jambatan kasih antara kita dan bukannya tembok penghalang untuk sebuah ikatan suci, Sedekahkan secebis senyuman walaupun hatimu sepi tidak tertahan, belajarlah memaafkan walaupun dirimu pasti akan dilukakan, Hiduplah dengan nafas iman walaupun harimu dipenuhi godaan dan ujian, Fahamilah erti kesabaran agar dirimu cekal mengharungi gelora yang dipenuhi dengan seribu dugaan, Berpeganglah pada janji-Nya walaupun Dia tidak kelihatan kerana bukti kasih-Nya kita bernafas dan berpijak di bumi yang menjadi pinjaman, Renangilah sungai impian dengan penuh kesabaran walaupun dalamnya mampu menenggelamkan, ketahuilah bahawa hidup ini adalah cermin yang memancarkan sejuta cerita, Semoga lelahmu akan dihargai Ilahi biarpun dicemuh insani...

About Me

My photo
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم DIRI INI MILIK ALLAH YANG SATU! TERIMA KASIH ALLAH! i'm Noma Mat Salleh, i love pengat pisang and"hot lychee milk", i'm Islam warrior's...;-) i love my mom, my dad and my family very much...and i want to be friend with every one who wants to be my friend! (^___^) ...tak kenal maka tak cinta...
alangkah sepinya dunia ini... walaupun hidup di tengah ramai... suramnya hidup ini tanpa teman sejati...namun aku tahu dan aku sudah menemui yang namanya teman sejati dalam hidupku...terima kasih ya Allah kerana memberi petunjuk kepadaku untuk lebih sedar akan kewujudan sahabat sejati yang sentiasa menemaniku dikala sukaku, dukaku, sedihku, tawaku...dan aku pasti sahabat sejatiku ini akan menemaniku di akhirat nanti...amiin p/s:jadika Al-Quran sebagai teman sejati kita...semoga mendapat rahmat dan berkat daripada yang ESA.
Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Tidak lurus (istiqomah) iman seseorang hamba itu sehingga hatinya lurus dan hatinya tidak akan lurus sehingga lurus lidahnya.” Maksud istiqomah ialah tetap teguh di atas jalan yang betul lurus yang membawa keredhaan Allah S.W.T. Dasar istiqomah adalah istiqomah hati iaitu lurusnya hati di atas tauhid. Apabila hati telah beristiqomah kepada Allah dalam erti kata takut, cinta, tawakkal dan mengagungkan Allah maka seluruh anggota tubuh akan taat kepadanya. Ini ialah kerana hati adalah raja kepada badan manakala anggota badan adalah rakyatnya. Anggota terpenting selepas hati yang mesti diberi perhatian serius agar beristiqomah ialah lidah kerana lidah adalah terjemahan hati yang menggambarkan pemikiran seseorang.

Monday 26 March 2012

Salah Siapa???

Duitku telah dirompakkkk!!!

Pada hari Jumaat, 2 Mac 2012...waktu tengah hari yang sangat ceria dengan dengan tanah yang kering, cuaca yang sangat cerah, udara yang sangat nyaman, ditambah pula dengan kicauan burung yang kadang-kadang kedengaran dan kadang-kadang tenggelam dari lubuk pendengaran...hari itu sungguh indah sekali bagiku sebenarnya... Terima kasih Allah!

Namun begitu, tanpa ku duga pada jam 12. 45 tengah hari...(lebih kurang time tu la) waktu aku mengambil duit di mesin ATM di hadapan pintu utama, depan padang upsi tu...nasibku sangat malang apabila duit ku telah dirompakkkk!!! sungguh kejam perompak itu, sungguh tidak ku sangka...jika ku tahu duitku akan dirompak sebegitu rupa, sudah pasti aku tidak akan mengambil duitku di situ pada hari itu...bukan main lama lagi ku tunnggu duitku keluar daripada mesin atm itu, tetapi duit tidak keluar, yang keluar hanyalah sekeping kad bank yang nipis berbentuk segi empat sahaja, slip pon tidak keluar pada waktu itu, apabila aku cek baki wang dalam akaun aku, aku dapati duitku semakin berkurangan...jadi, sudah terang dan tak perlu disuluh lagi bahawa duitku dirompakk...aku dapati mesin atm telah merompak duitku dengan cara menelannya... satu perbuatan yang sangat kejammmmmm:(

Perasaan sedih, geram, kecewa, benci, sayang...semuanya bercampur baur menjadi satu perasaan yang sukar ditafsirka dengan ayat mahupun kata-kata...macam nak nangis je time tu rasanya. sedih sebab duit aku dirompak, geram sebab aku xdapat nak pukul perompak tu, benci sebab perompak tu rompak duit aku, sayang sebab duittt akuu tuu...hadoiii...( $ $ )

Hari ni, sudah lebih 3 minggu duit aku dirompak oleh mesin ATM, tapi duitku masih tidak dimasukkan oleh pihak berwajib yang sepatutnya sudah menguruskan kemasukan semula duitku yang sudah dirompak ituuu...Persoalannya di sini ialah? adakah pihak yang sepatutnya mengurus kemasukan semula duit aku yang telah dirompak oleh mesin ATM sebanyak 1000 RM itu menjalankan tugasnya dengan sepenuh hati? atau, adakah pihaknya menjalankan tugas mereka untuk mengurus kemasukan semula duitku itu dengan acuh tak acuh sahaja...perkara ini lah yang membuat hatiku sangat panasss!!!

Sudah 6 kali aku berkunjung ke bank Islam cawangan Tanjung Malim untuk bertanya mengenai status akaun aku...tapi jawapan sama yang diberi, tunggu! tunggu! tunggu! sampai bila nak tunggggguuu!!! dan sudah berkali-kali juga aku menghabiskan kredit aku dengan menelefon 'assistan manager' bank Islam tu, tapi dia kata dia akan cuba untuk bantu aku seboleh mungkin...tapi sampai bila bang oiii...dah lama sangat nie...

Duit ohh duitt...dimana kau duittt??? $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

-cuma ingin meluah perasaan-

~ Ya Allah Permudahkanlah Urusanku Selepas ini~

No comments:

Post a Comment